Sunday 7 August 2016


 '' JIKA ANDA PENGUNA TELEFON DAN HABIS DUIT BELI TOPUP, KAMI PENGGUNA TONEPLUS PULA DAPAT DUIT. INI YANG SAYA NAK CERITA PADA ANDA"


SEBELUM ITU SILA JAWAB SOALAN-SOALAN BERIKUT ;

1. Adakah anda pengguna telefon bimbit?
2. Adakah penggunaan topup atau bil telefon bimbit anda melebihi RM30 sebulan?
3. Sebagai pelanggan syarikat telekomunikasi sekarang anda tidak mendapat ganjaran seperti perlindungan insurans atau tiket kapal terbang?
4. Adakah anda akan menggunakan telefon bimbit sepanjang ayat?
5. Telefon bimbit anda tidak memberi sebarang pendapatan dan keuntungan?

jika anda semuanya YA, anda layak menyertai program Tone Plus.



Salam sejahtera kepada anda semua,
Nama saya ialah JAINI ABD TALIP (TPA 271363) dan no contact saya adalah 013 640 8585 .

Disini saya ingin memperkenalkan kepada anda satu simkad telefon, namanya simkad TonePlus. Simkad yang mempunyai beberapa kelebihan yang tidak terdapat pada simkad2 yang lain.




Simkad toneplus berfungsi sama dengan simkad2 yang lain. Ia boleh buat call in/out, boleh sms, boleh whatsapp, wechat, telegram, facebook, youtube, boleh melayari internet. Boleh transfer kredit, boleh check baki, boleh skype, boleh guna 4G, ada saiz nano, saiz micro.

Simkad Toneplus menggunakan perkhidmatan dari TuneTalk dan mempunyai coverage menggunakan line celcom.

Topupnya mudah, semua kedai yang jual topup ada menjual topup toneplus, (Ia menggunakan topup TuneTalk), malah dalam maybank2u, cimbclick pun ada jual topup tunetalk.

Seperti yang diketahui umum, TuneTalk dimiliki oleh TuneGroup yang juga memiliki AirAsia, Tune Hotel, Tune Money, Tune Insurance, Tune Sport, dan Tune Talk.

Harga sekeping simkad ini adalah RM98.00, dimana didalamnya sudah ada tersedia kredit atau air time sebanyak RM30 dan juga 1GB data internet. Panggilan seminit adalah 28 sen, sms 12 sen dan 8 sen /mb.

Selain itu, anda boleh juga mengekalkan nombor kesayangan anda atau boleh juga menggunakan nombor baru malah boleh memilih 4 digit terakhir.

Disini saya ingin kongsikan kepada anda beberapa kelebihan yang dimiliki oleh simkad TonePlus yang dikira unik dan tidak terdapat pada simkad2 yang lain.

Kelebihan:

1. Kelebihan Pertama:
Pertama Rate TonePlus untuk panggilan 28 sen/min adalah antara yang termurah di negara kita. Kerana ia hanya flat rate, tiada kos-kos tersembunyi. Tidak kira apa jua keadaan, call sesama sendiri rate yang sama, call ke tempat lain rate yang sama, call waktu malam rate yang sama, call waktu siang rate yang sama, topup RM5 tetap rate yang sama, topup RM30 tetap rate yang sama. Over due credit (balance kredit yang dah tamat tempoh, hanya boleh digunakan jika kita topup semula), juga menggunakan rate yang sama. Panggilan minit pertama, rate yang sama dengan panggilan minit kedua dan seterusnya. Semuanya flat rate, apa jua keadaan, sebab itu ia merupakan antara rate yang paling rendah di Malaysia ini. 

TonePlus charge panggilan satu harga sahaja 28 sen/min, walau apa keadaan sekali pun.

SMS saya tidak perlu ulas panjang, kerana SMS semakin hari semakin kurang penggunaannya, sebab ramai dah orang pakai whatsapp/wechat/facebook/telegram dan macam2 lagi.

2. Kelebihan Kedua: Topup mengunakan topup tune talk
Anda topup RM10 anda dapat kredit RM10,20 big piont,percuma10 minit panggilan,10 sms dan 10 hari validity days.
Anda topup RM15 anda dapat kredit RM15,30 big piont serta 20 validity days.
Anda topup RM20 anda dapat kredit RM20,40 big piont serta 20 validity days.
Anda topup RM30 anda dapat kredit RM30 dan PERCUMA 1GB data dan 30 minit, 70 big piont dan 30 validity days.
Anda topup RM50 anda dapat kredit RM50 dan ditambah kredit RM10, dan PERCUMA 1.5GB data , 120 big piont serta 120 big piont.
Anda topup RM60 anda dapat HOTPLAN  iaitu unlimited call any network dan PERCUMA 2.5GB data , 120 big piont serta 30 validity days.
Anda topup RM100 anda dapat kredit RM100, 120 big piont dan ditambah kredit RM10, dan PERCUMA 1.5GB data ,percuma 50 minit panggilan dan 100 hari validity.




Jadi anda boleh berjimat, tak perlu nak langgan data internet lagi, sebab dengan topup RM30, anda mendapat kredit RM30 dan PERCUMA 1GB data. Kan jimat, tak perlu langgan data. Kalau kredit dah banyak sangat, maka tak perlulah nak topup RM30 lagi, bolehlah beli dan langgan data 1G pada harga RM38.

3. Kelebihan Ketiga:
Jika anda topup setiap bulan (jumlah keseluruhan dalam sebulan) melebihi RM50, maka bulan hadapannya anda diberikan perlindungan kemalangan percuma bernilai RM50,000. Kemalangan yang menyebabkan kematian dan cacat kekal. Diingatkan yang ini adalah PERCUMA, nak ambil boleh, tak mau ambil pun boleh.



4. Kelebihan Keempat:
Setiap kali anda topup, anda akan diberikan point. Point2 ini boleh dikumpulkan dan ditukarkan kepada tiket kapal terbang air asia, handphone, dan macam2 lagi.


5. Kelebihan Kelima:
Sebagai pengguna simkad TonePlus, anda layak menyertai pertandingan cabutan bertuah yang diadakan setiap bulan dan setiap tahun. Hadiah ada yang berbentuk wang ringgit, ada berbentuk pakej pelancongan, ada hadiahnya kereta,CASH dan macam2 lagi.

6. Kelebihan keenam:
Jika anda mempromosikan simkad ini kepada ahli keluarga atau rakan2, jika anda dapat menjual pada seseorang sahaja, anda akan mendapat komisyen sebanyak RM20 atas setiap orang. Komisyen ini dipanggil Komisyen Fast Track. Komisyen ini akan anda dapat TUNAI.

Komisyen kedua apabila mereka topup. Setiap kali mereka topup anda akan mendapat komisyen sebanyak 13%. Contohnya rakan anda telah mengunakan simkad toneplus dan beliau topup RM 30 di mana-mana tak pasal-pasal anda memdapat RM 3.90 .Komisyen ini akan dimasukkan terus kedalam bank akaun anda setiap 25hb. Anda boleh menjadikan ia sebagai satu perniagaan sampingan, untuk tambah2 duit gaji anda yang sedia ada.

Kelebihan menjalankan bisnes sampingan ini:
a. Ia tidak menganggu kerja anda yang sedia ada.
b. Anda tidak perlu jual topup kerana mereka boleh topup dimana sahaja kedai2 yang jual topup.
c. Modal untuk memulakan bisnes ini amat kecil berbanding bisnes2 yang lain.
d. Anda boleh mendapatkan pelanggan dengan mudah, kerana pelanggan pertama anda adalah ahli keluarga sendiri, mereka adalah pengguna handphone, selama ini mereka topup orang lain yang untung, tetapi dengan simkad toneplus ini, bila mereka topup, anda yang akan dapat duit.
e. Jual sekali, untung berkali-kali, sebab biasanya orang pakai handphone pada jangka masa yang lama, maka selama itulah mereka topup.
f. Komisyen yang anda perolehi setiap bulan nanti, ianya boleh diwarisi. Apa2 berlaku kepada anda, komisyen bulanan yang anda terima itu boleh dipindah milik kepada waris kita pula.




sekiranya anda berminat untuk menggunakan simkad ini, 
boleh lah membuat bayaran ke atas akaun saya

Jaini Abd Talip
cimb bank : 7608142508
maybank : 110189134190

selepas itu berikan butiran beserta slip pembayaran

1. Nama penuh :
2. No ic :
3. Alamat :
4. Email :

5. Bank :
6. Akaun bank :

8. Nama pewaris :
9. No ic : 

*jika anda ingin mengekalkan nombor lama
10. Nombor telefon :
11. Telco :

bayaran yang harus di buat adalah;
Harga simkad                    : RM 98.00
Kos pos laju    semenanjung RM 10.00
                  Sabah, serawak RM   6.00

Tapi tunggu dulu!!!!, jika anda betul-betul berminat saya akan bagi harga kasih sayang tak kira anda berada di pelusuk mana dalam negara Malaysia.


Jaini abd talip TPA 271363
Telefon/sms/whatsapp
Link www.wasap.my/60136408585
013 640 8585

cepat-cepat jangan tunggu lagi, terus hubungi saya.

Sumber rujukan;



2.web tunetalk 

kemaskini terakhir 7/11/2017