Monday 15 August 2016

"PERJALANAN YANG JAUH BERMULA DENGAN LANGKAH PERTAMA"


PERKARA ASAS YANG ANDA PERLU TAHU SETELAH MENJADI AHLI TONE PLUS



TAHNIAH DI UCAPKAN KEPADA ANDA KERANA MENJADI PENGGUNA YANG BIJAK!!!!!!

cara periksa baki kredit  *133#
cara periksa baki data *134#
cara topup *122*16 digit#
info *111#

Setelah anda menjadi ahli tone plus, anda boleh masuk ke web TONE PLUS untuk mengetahui pelbagai maklumat-maklumat berkenaan tone plus serta promosi-promosi terkini. Dari web tersebut juga anda boleh login ke TONE PLUS MEMBER MANAGEMENT SYSTEM di mana kedudukan sebelah kanan atas.



Web tone plus



Tone plus member management system

masukkan login id (no kad pengenalan tanpa jarak) anda dan buat pertama kali masukkan general password 1234 dengan serta merta system akan meminta penukaran pin nombor.


fungsi yang di sediakan dalam web ini adalah REGISTRATION, INCENTIVES, SUBSCRIBER, SUBSCRIBER CARE dan RM 60 SUBSCRIPTION. untuk mendaftarkan ahli baru anda perlu klik
REGISTRATION dan isi kesemua maklumat-maklumat yang di perlukan.




Maklumat yang di perlukan untuk mendaftar ahli baru adalah


1. Nama penuh :
2. No ic :
3. Alamat :
4. Email :

5. serial no simkad : 8 digit terakhir sahaja (lihat belakang simkad tone plus)
6. puk no simkad : 8 digit (lihat belakang simkad tone plus)


*jika anda ingin mengekalkan nombor lama
7. Nombor telefon :

8. Telco :

9. Bank :
10. Akaun bank :

11. Nama pewaris :
12. No ic : 

13. TPA PENAJA : 

HARUS DI INGAT!!! , setelah mengisi maklumat-maklumat tersebut, anda haruslah menyemak kali kedua bagi mengelakkan kesalahan maklumat sebelum pendaftaran di buat.

jika ahli ingin mengekalkan nombor lama, pastikan nombor lama berdaftar dengan dengan nama ahli sendiri dan nombor lama tidak boleh berdaftar atas nama orang lain. Proses kekal nombor lama mengambil masa 48 jam. sebaik-baiknya kredit nombor lama di tinggalkan dalam RM5 paling sedikit. kredit tidak akan berpindah melainkan hanya dari telco tune talk. Nombor-nombor yang ada pada simkad lama sebaiknya di pindahkan ke memori telefon bagi menggelakkan nombor-nombor yang ada pada simkad lama hilang. Nombor lama yang hendak di kekalkan sebaik-baiknya ada nombor prepaid, jika nombor postpaid, pergi ke center telco masing-masing contoh kalau telco digi pergi ke center digi, bayar abis bil dan tukarkan kepada prepaid kemudian barulah tukar kepada Tone Plus :)













No comments:

Post a Comment